سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۸۶
در آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی کهنه جلگه خراسان شمالی تاکید شد:

 نیروی زمینی سپاه گسترش مشارکت خود در پیشرفت و سازندگی کشور را افتخار می‌داند

با اقدام قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه, پروژه آبرسانی کهنه جلگه در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

 فرمانده نیروی زمینی سپاه در آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی کهنه جلگه خراسان شمالی که با مشارکت این نیرو انجام شد، تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه در کنار اجرای شبانه روزی ماموریت بزرگ و حساس پاسداری از امنیت کشور و مردم، گسترش مشارکت جهادی در پیشرفت و سازندگی کشور و خادمی ملت را افتخار خود می‌داند.

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی مجتمع روستایی کهنه جلگه در خراسان شمالی با تاکید بر گسترش همه جانبه مشارکت جهادی نیروی زمینی سپاه در پیشرفت و سازندگی کشور گفت: در کنار انجام شبانه روزی رسالت مهم و ماموریت بزرگ حفظ و پاسداری از امنیت کشور در لایه‌های گوناگون و جغرافیای وسیع کشور، روند مشارکت نیروی زمینی در پیشرفت و سازندگی کشور افزایش و گسترش پیدا کرده است.

 وی افزود: از بزرگترین جلوه‌های مبارزه با دشمن، خدمت به مردم است چرا که دشمن برای سد کردن راه پیشرفت این ملت و در فشار و تنگنا قرار دادن زندگی آنان به هر جنایت و اقدامی دست زده است اما هر بار ننگ و ناکامی تازه‌ای برداشت کرده است.

  سردار پاکپور گفت: سپاه و نیروی زمینی آن برای خدمت به مردم و کمک به پیشرفت کشور از هر امکان و ظرفیتی در کنار اجرای سایر ماموریت‌های ذاتی دریغ نکرده است. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه مشارکت در جهاد آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی و یا فاقد آب آشامیدنی سالم را یکی از عناوین مهم فهرست اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عنوان کرد و افزود: در جهاد بزرگ آبرسانی سپاه، تامین آب بیش از ۱۰ هزار روستا در استان‌های مختلف کشور هدف گذاری شده است که سهم نیروی زمینی از این تعداد 3 هزار روستا می‌باشد که از این تعداد تاکنون عملیات آبرسانی به ۷۰۰ روستا در سخت‌ترین مناطق جغرافیایی کشور توسط نیروی زمینی سپاه به مرحله بهره‌برداری رسیده و میزان پیشرفت نهضت آبرسانی توسط این نیرو در روستاهای باقیمانده بیش از ۹۰ و ۹۵ درصد است.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۴۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی در مدار بهره‌برداری از آب آشامیدنی پایدار قرار ‌گرفتند.

 در همین حال با پیشرفت فاز دوم این پروژه که با مشارکت قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام نیروی زمینی سپاه با عنوان مجتمع پرسه سو در شهرستان راز و جرگلان در حال اجرا است، به زودی شاهد بهره‌برداری از آن نیز خواهیم بود.

به گفته سردار حسن زاده جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه،  با بهره‌برداری از  فاز یکم و دوم این  پروژه‌، بیش از ۹ هزار نفر از جمله ساکنین روستاهای محمد عوض، محمدآباد، شاتوت، یموق، کوه قلعه، چاقان، کاریز، کلاته اله قلی، کهنه جلگه، محمد بردی، ساخلی ایلمان، شبلی، شورسو و یارچلی از برکات و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: در نهضت آبرسانی به روستاها و نقاط دارای تنش آبی کشور  نیز شاهد مشارکت تمام قد نیروی زمینی سپاه هستیم که همه تعهدات مربوط به  این طرح نیز به یاری خدا در زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید و به مردم عزیز هدیه می شود.  

 سردار قربان محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام نیز  با اشاره به ویژگی‌های اجرای این پروژه گفت: قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه علیه السلام با بکارگیری  تیپ جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی در حالی اجرای این پروژه را عهده دار شد که پیمانکار قبلی به دلیل سختی مسیر آن را رها کرده بود اما با کار جهادی، در کوتاه‌ترین زمان و پایین‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت این پروژه به مرحله بهره‌برداری رسید.

 وی افزود: برای این پروژه بیش از ۲۳ میلیارد تومان در قالب ایجاد ۳ ایستگاه پمپاژ، دو مخزن ۲۵۰ متر مکعبی، ۲۰ حوضچه و ۶۷۳۸ متر خطوط انتقال و بیش از ۳۳۰ متر محوطه سازی هزینه شده است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات